Znak sprawy: AD-K.2110.2.2021
Tarłów, dnia 01.03.2021r.
OGŁOSZENIE O NABORZE
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
ds. wymiaru podatków i opłat
I. Wójt Gminy Tarłów ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
1. Nazwa i adres jednostki: Urząd Gminy Tarłów
ul. Rynek 2, 27-515 TARŁÓW
2. Nazwa stanowiska urzędniczego:
Młodszy referent ds. wymiaru podatków i opłat
3. Nazwa Referatu:
REFERAT PODATKÓW I OPŁAT
II. Niezbędne wymagania:
8. Znajomość procedur administracyjnych oraz przepisów prawa w zakresie postępowania administracyjnego (Kodeks postępowania administracyjnego),
9. Bardzo dobra znajomość pakietu biurowego MS Office (Excel, Word), umiejętność obsługi poczty e-mail oraz obsługi urządzeń biurowych,
III. Dodatkowe wymagania:
1) Znajomość zasad funkcjonowania samorządu oraz kompetencji jego organów,
2) Prawo jazdy kat. B
3) Umiejętność stosowania odpowiednich przepisów,
4) Umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków,
5) Umiejętność planowania i organizacji pracy na zajmowanym stanowisku,
6) umiejętność pracy w zespole,
7) Umiejętność skutecznego komunikowania się,
8) Sumienność,
9) Obowiązkowość,
10) Kreatywność,
11) Dobra postawa etyczna.
12) Preferowane wykształcenie ekonomiczne
IV. Zakres wykonywanych zadań:
1) Ustalanie wymiaru należności z tytułu zobowiązań pieniężnych w zakresie podatków i opłat na terenie Gminy Tarłów:
a) wymiar podatku rolnego,
b) wymiar podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
c) wymiar podatku leśnego,
d) wymiar podatku od środków transportowych, zgodny z informacją o pojazdach zarejestrowanych i wyrejestrowanych - otrzymaną ze Starostwa Powiatowego,
2) W zakresie podatku od nieruchomości od osób prawnych i fizycznych prowadzących działalność gospodarczą:
a) informowanie podatników o wysokości stawek podatku, obowiązujących w danym roku,
b) terminowe kompletowanie deklaracji podatkowych,
c) dokonywanie przypisu i odpisu należności podatkowych,
d) przeprowadzanie kontroli w zakresie rzetelności danych zawartych w deklaracji, a stanowiących podstawę opodatkowania,
3) Bieżąca ewidencja gospodarstw i nieruchomości (bieżąca aktualizacja zachodzących zmian w ewidencji gruntów i innych danych),
4) Systematyczna aktualizacja wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą na podstawie ewidencji działalności gospodarczej,
5) Weryfikacja zgodności z ewidencją gruntów (rejestrami geodezyjnymi) lub planem urządzenia lasu - danych zgłoszonych przez podatnika do opodatkowania podatkiem leśnym,
6) Przeprowadzanie kontroli - w terenie - w zakresie rzetelności danych zawartych w wykazach nieruchomości, a stanowiących podstawę opodatkowania,
7) Wystawianie decyzji w zakresie zwolnienia od podatku rolnego gruntów, na których zaprzestano produkcji rolnej oraz ustalanie ulg żołnierskich,
8) Prowadzenie rejestru przypisów i odpisów,
9) Terminowe doręczania nakazów płatniczych oraz decyzji dotyczących podatków
10) Sporządzanie dowodów księgowych (PK) w zakresie przypisu i odpisu poszczególnych tytułów dochodów budżetowych (dla których prowadzona jest analityka) i przekazywanie ich do księgowości budżetowej,
11) Przygotowywanie danych dla potrzeb projektu budżetu, sprawozdawczości i bilansu zamknięcia,
12) Prowadzenie ewidencji pism i podań wpływających do referatu, w zakresie:
a) ulg i zwolnień ustawowych w zakresie podatku rolnego i leśnego,
b) ulg, umorzeń, rozłożenia na raty i odroczenie terminu zapłaty podatku od środków transportowych - po uprzednim skasowaniu opłaty skarbowej, zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej,
c) dokonywanie adnotacji w rejestrze o sposobie i terminie załatwienia sprawy,
13) Rzetelne rozpatrzenie zasadności każdego podania poprzez:
a) wszczęcie postępowania,
b) skompletowanie dokumentów umożliwiających obiektywne wyjaśnienie sytuacji finansowej podatnika, możliwości udzielenia pomocy przedsiębiorcy - w świetle obowiązujących przepisów,
c) terminowe przygotowanie decyzji, zgodnie z wymogami ustawy – ordynacja podatkowa i ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowania pomocy dla przedsiębiorców,
14) Rzetelne i prawidłowe ustalanie skutków finansowych wynikających z:
a) obniżenia górnych stawek podatków dokonywanych uchwałami Rady Gminy,
b) udzielonych ulg, umorzeń, rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności podatku od środków transportowych, będących podstawą naliczenia Gminie części subwencji ogólnej,
15) Sporządzanie zestawień: skutków obniżenia górnych stawek podatku oraz zastosowania ulg, umorzeń, rozłożenia na raty, odroczenia terminu płatności podatku od środków transportowych - dla celów sprawozdawczości budżetowej,
16) Wydawanie zaświadczeń o figurowaniu bądź nie figurowaniu w ewidencji podatników podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego - po złożeniu wniosku przez podatnika i po skasowaniu opłaty skarbowej, zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej i rozporządzeniem wykonawczym do ustawy,
17)Prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego dla producentów rolnych,
18) Występowanie z wnioskiem o wszczęcie dochodzenia w sprawach karnych skarbowych,
19) Kompletowanie dokumentów oraz wydruków przetworzonych danych za określone przepisami okresy sprawozdawcze, celem przekazania ich do archiwum,
20) Ustalanie następców prawnych i majątku podatnika,
21) Sporządzanie projektów zarządzeń Wójta i projektów uchwał Rady Gminy w zakresie zadań wykonywanych na stanowisku pracy,
22) Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań.
V Informacja o warunkach pracy na stanowisku urzędniczym:
1) praca w wymiarze cały etat,
2) praca wykonywana w biurze
3) bezpośredni kontakt z klientami urzędu;
4) praca w budynku nieprzystosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych;
5) praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę,
6) użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów);
W miesiącu lutym wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Tarłów w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6 %.*
2. Wymagane dokumenty
List motywacyjny i życiorys zawodowy (CV) należy opatrzyć własnoręcznymi podpisami oraz klauzulą: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych ( innych niż wymagane przepisami prawa) przez administratora danych w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko: Młodszy Referent ds. wymiaru podatków i opłat. Dane osobowe przekazane przeze mnie są zgodne z prawdą . Zapoznałem/am się z treścią Klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych w procesie naboru”
Kandydaci są proszeni o podanie kontaktu telefonicznego w celu powiadomienia o końcowej selekcji kandydata- o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Wszelkie dokumenty w języku obcym należy przedłożyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski – dokonane przez tłumacza przysięgłego.
3. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów
Wymagane dokumenty aplikacyjne powinny być własnoręcznie podpisane i złożone osobiście lub doręczone listownie w terminie do dnia
15.03.2021 r. do godz. 10.00 pod adres Urząd Gminy Tarłów ul. Rynek 2, 27-515 Tarłów w zaklejonych kopertach z dopiskiem ; „ Nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy Tarłów „Młodszy referent ds. wymiaru podatków i opłat„
Dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone w innej formie niż w zamkniętej kopercie lub wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu (decyduje data wpływu do Urzędu) nie będą rozpatrywane.
4. Informacje dodatkowe
*wybierz właściwe
**w przypadku wszczęcia naboru na stanowisko, o które poza obywatelami polskimi mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
………………………………….
Podpis Wójta Gminy