Urząd Gminy w Tarłowie Tel. (015) 83-85-111 centrala DG.7201.1/D2/2019r SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Przedmiot zamówienia: Przebudowa dróg gminnych:
1. „Przebudowa drogi gminnej Nr 391011 T Potoczek-Zemborzyn Kościelny 2. Przebudowa drogi gminnej Nr 391015 T Wólka Tarłowska -Tużników 3. Przebudowa drogi gminnej Nr 391048T Czekarzewice II – Nawoźna droga od km 1 + 245 do km 1 + 645 4. Przebudowa drogi gminnej Nr 391045T Ciszyca Górna – Ciszyca Dolna od km 0 + 620 do km 1 + 300 Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony Publikacja ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 01.04.2019r.
Opracował: Stanisław Minkina Zatwierdził: Wójt Gminy Tarłów
I. Nazwa oraz adres Zamawiającego. GMINA TARŁÓW ,
II. Tryb udzielenia zamówienia.
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art.39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych zwanej, dalej „ustawą Pzp” tekst jednolity Dz.U. z 2018r poz. 1986 z późn. zm . o wartości szacunkowej zamówienia poniżej progów określonych w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. W postępowaniu zastosowanie ma procedura uregulowana w art. 24aa ustawy Pzp, tzw. „procedura odwrócona”). 2. Dokument niniejszy stanowi Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia w rozumieniu art. 36 ustawy Pzp. W zakresie nieuregulowanym niniejszą Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, zwaną dalej „SIWZ”, zastosowanie mają przepisy ustawy Pzp. 4. Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu: - Biuletyn Zamówień Publicznych, Ogłoszenie 531997-N-2019 z dnia 01.04.2019 r. - strona internetowa Urzędu Gminy Tarłów – www.bip.tarlow.pl - tablica ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego. III. Opis przedmiotu zamówienia. 1. Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
główny przedmiot: - 4000000-7 - roboty w zakresie budowy
2. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie przebudowy dróg gminnych:
1. „Przebudowa drogi gminnej Nr 391011 T Potoczek-Zemborzyn Kościelny 2. Przebudowa drogi gminnej Nr 391015 T Wólka Tarłowska -Tużników 3. Przebudowa drogi gminnej Nr 391048T Czekarzewice II – Nawoźna droga od km 1 + 245 do km 1 + 645 4. Przebudowa drogi gminnej Nr 391045T Ciszyca Górna – Ciszyca Dolna od km 0 + 620 do km 1 + 300
.
Celem przebudowy dróg jest poprawa jakości dróg poprzez dostosowanie parametrów technicznych dróg w zakresie przekroju i konstrukcji jezdni w wyniku przebudowy nawierzchni oraz poboczy dróg. 3. Zakres i technologia przebudowy drogi nr :
1.Konstrukcja nawierzchni – jezdni. drogi . 1. „Przebudowa drogi gminnej Nr 391011 T Potoczek-Zemborzyn Kościelny od km 0 + 000 do km 0 + 995”,
2.Konstrukcja nawierzchni- jezdni drogi 2. Przebudowa drogi gminnej Nr 391015 T Wólka Tarłowska –Tużników od km 0 + 120 do km 0 + 720
3.Konstrukcja nawierzchni- jezdni drogi 3. Przebudowa drogi gminnej Nr 391048T Czekarzewice II – Nawoźna droga od km 1 + 245 do km 1 + 645
4. Przebudowa drogi gminnej Nr 391045T Ciszyca Górna – Ciszyca Dolna od km 0 + 620 do km 1 + 300
5. Szczegółowy opis zamówienia zawiera dokumentacja projektowa. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie w celu zdobycia koniecznych informacji do przygotowania oferty. 6. Informacje dodatkowe. 1) Przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę. 2) W przypadku wystąpienia w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw wyrobów budowlanych lub urządzeń wskazujących na producenta i konkretny typ katalogowy, wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą „ lub równoważne” o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz estetycznych. Jeżeli w ww. dokumentach podano konkretne typy wyrobów i urządzeń, należy to traktować, jako pomocnicze wskazanie minimalnego poziomu jakościowego (standardu). 3) Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia będzie zobowiązany do utrzymania ruchu publicznego na terenie budowy aż do zakończenia i odbioru robót. 4) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami oraz oddania przedmiotu niniejszej umowy Zamawiającemu w terminie w niej uzgodnionym. 5) Wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania zadania dostarcza wykonawca. 6) Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji przedmiotu zamówienia na okres nie krótszy niż 24 miesiące, przy czym Wykonawca może zaoferować dłuższy okres gwarancji. Okres gwarancji stanowi jedno z „kryteriów oceny ofert”. 7) W ofercie należy również uwzględnić koszty związane z należytym i kompletnym wykonaniem przedmiotu zamówienia, wynikającym wprost z opisu przedmiotu zamówienia, przedmiarów robót, jak również w nim nie ujęte, bez których nie można wykonać przedmiotu zamówienia w tym: - obsługa geodezyjna (wytyczenie pasa drogowego, pomiar powykonawczy), -tymczasowe oznakowania, - zapewnienie dojazdu i dojścia do posesji zlokalizowanych przy przebudowywanej drodze, - urządzenie, utrzymanie i zabezpieczenie terenu budowy wraz z zapleczem budowy, - utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów i odpadów, - zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, - uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, 7. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6, 7) ustawy Pzp, 8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. IV. Termin wykonania zamówienia. 1. Termin realizacji przedmiotu zamówienia: 1) rozpoczęcie robót – od dnia przekazania terenu budowy (przekazanie nastąpi w terminie 7 dni licząc od dnia podpisania umowy). 2) zakończenie robót – najpóźniej do 20 września 2019 r. 2. Termin zakończenia robót - termin do upływu, którego Wykonawca zobowiązany jest zakończyć wszystkie roboty i dokonać zgłoszenia gotowości do odbioru końcowego wraz dostarczeniem kompletnej dokumentacji powykonawczej. V. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane. 1. Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wykonania części przedmiotu zamówienia. 2. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia przez Wykonawcę. 3. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia (zakresu rzeczowego), których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców - załącznik nr 3B do oświadczenia. 4. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 5. Jeżeli powierzenie Podwykonawcy wykonania części zamówienia następuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego Podwykonawcy. 6. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego Podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy. 7. Zapisy punktu 5 i 6 stosuje się również wobec dalszych Podwykonawców. 8. Powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 9. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechanie działań podwykonawców tak jak za działania własne. 10. Zasady, na jakich Wykonawca może powierzyć wykonywanie części zamówienia Podwykonawcom określa wzór umowy, stanowiący załącznik nr 6 do SIWZ. VI. Wymagania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 1. Zamawiający na podstawie art. 29 ust.3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018r. poz. 917 z późn. zm.). 2. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę operatorów sprzętu mechanicznego, kierowców oraz obsługę sprzętu mechanicznego przy pomocy, którego będzie realizowany przedmiot zamówienia. 1) Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców, Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wyżej wskazane czynności. 2) Wykonawca lub Podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji niniejszego zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem okresu realizacji umowy, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby, pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w niniejszym rozdziale. 3. Wykonawca lub Podwykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia potwierdzającego zatrudnienie osób, o których mowa w pkt 2 na podstawie umowy o pracę. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: 1) dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, 2) datę złożenia oświadczenia, 3) wskazanie, że czynności wymienione przez Zamawiającego w pkt 2, wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 4. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w pkt 2. 1) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 2 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego (w przypadku pojawienia się wątpliwości, czy osoby, wykonujące czynności, o których mowa w pkt 2, zatrudnione są na umowę o pracę, co najmniej na czas realizacji zamówienia) w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego, zawierające w szczególności zapisy wyszczególnione w pkt 3. b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.( Dz.U 2018r. poz.138 z późn. zm.) o ochronie danych osobowych. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 3) Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych dowodów w celu spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie, jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 2 czynności. 5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6. Sankcje z tytułu niespełnienia ww. wymagań 1) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne z tytułu: a) oddelegowania do wykonania prac wskazanych w pkt 2 osób nie zatrudnionych na podstawie umowy o pracę – w wysokości 300,00 zł za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby), jeżeli Zamawiający podczas kontroli stwierdzi, że nie jest ona zatrudniona na umowę o pracę. b) Odmowy podania danych umożliwiających identyfikację osób wykonujących czynności wskazane w pkt 2– wysokości 500,00 zł. za każdy stwierdzony przypadek (kara może być nakładana wielokrotnie wobec tej samej osoby w przypadku niewykazania jej danych przez Wykonawcę). VII. Warunki udziału w postępowaniu. 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu, 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. c) zdolności technicznej lub zawodowej. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
2. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w pkt. 1 powinien spełniać, co najmniej jeden z tych Wykonawców albo ci wszyscy Wykonawcy wspólnie. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu lub do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt 1 dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia” w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w rozdziale IX niniejszej SIWZ. Z treści oświadczeń, dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż ww. warunki Wykonawca spełnił. 6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w punkcie 1 niniejszego rozdziału, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 7. Zamawiający jednocześnie informuje, iż: 1) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (załącznik nr 3A do oświadczenia). 2) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-23 i ust. 5. 3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. VIII. Podstawa wykluczenia. 1. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawców w stosunku do których, zaistnieją przesłanki wykluczenia wynikające z: 1) art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp 2) oraz dodatkowo z ust. 5 pkt 1, 2 i 8 ustawy w zakresie Wykonawcy: „1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. poz. 978, z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, z późn. zm.); 2) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych; 8) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności”. IX. Wykaz oświadczeń i dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 1. Ocena wstępna wszystkich Wykonawców. 1) Na potrzeby wstępnego potwierdzenia spełniania opisanych warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 oraz ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca jest zobowiązany złożyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania(wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ oraz oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 i 3A, 3B do niniejszej SIWZ) 2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców: a) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, o którym mowa w ppkt 1) w formie oryginału, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie ma potwierdzać brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje brak podstaw wykluczenia, b) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w ppkt 1), w formie oryginału, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub oświadczenie mogą oni złożyć także wspólnie na jednym dokumencie (oświadczenie podpisane przez Pełnomocnika lub przez każdego z ww. Wykonawców). 3) Jeżeli Wykonawca wskazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp Zmawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 4) Dokumentem, o którym mowa w ppkt 3) jest w szczególności zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie podpisane przez osobę upoważnioną zgodnie z zasadami reprezentacji podmiotu udostępniającego dany zasób należy złożyć w oryginale – wzór załącznik nr 3A do SIWZ. 5) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o którym mowa w pkt 1 ppkt 1). 6) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o Podwykonawcach w oświadczeniach, o którym mowa w pkt 1 ppkt1). 2. Dokumenty wymagane po zamieszczeniu przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp: 1) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert), przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (wzór - załącznik nr 4 do SIWZ). 2) Wraz ze złożeniem oświadczenia, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 3) W przypadku, gdy w postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta Wykonawca nie ma obowiązku złożenia ww. oświadczenia, zgodnie z pytaniami i odpowiedziami dotyczącymi przepisów nowelizacji ustawy Pzp z dnia 22 czerwca 2016 r. zamieszczonymi na stronie Urzędu Zamówień Publicznych. 4) W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. 3. Potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona 1) Dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3) ustawy Pzp (brak podstaw wykluczenia): a) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych\płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 3 ppkt 1) litera a) do c) niniejszego rozdziału. Zamawiający nie żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 3 ppkt 1) litera a) do c) niniejszego rozdziału, dotyczących Podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp. 2) Dokumenty składane w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie także Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1) Pzp (spełnianie warunków udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej. a) należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz, których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz, którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. Należy udokumentować, co najmniej 3 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi o długość przebudowywanej drogi minimum 2000 m oraz wartość robót minimum 500 tys. PLN, wraz z załączeniem dowodów określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone- wg wzoru – załącznik nr 5 do SIWZ. b) należy udokumentować, że wykonawca dysponuje osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane. c) należy złożyć oświadczenie potwierdzające zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.). W zakresie tym Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę operatorów sprzętu mechanicznego, kierowców oraz obsługę sprzętu mechanicznego przy pomocy, którego będzie realizowany przedmiot zamówienia. 3. Dokumenty składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 1) Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 3 ppkt 1 (cały) niniejszego rozdziału – składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż trzy miesiące przed upływem terminu składania ofert). 2) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego realizacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 3) Dokumenty, o których mowa wyżej powinny być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski. X. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów. 1. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca. Adres: Gmina Tarłów, ul. Rynek 2, 27- 515 Tarłów 2. W postępowaniu komunikacja między zamawiającym a wykonawcami prowadzi się w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście, za pośrednictwem posłańca. Korespondencja przesłana za pomocą faksu lub drogą elektroniczną po godzinach urzędowania zostanie zarejestrowana w następnym dniu pracy Zamawiającego i uznana za wniesioną z datą tego dnia. 3. Oświadczenia, o których mowa w § 14 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, składane są w oryginale. 4. Dokumenty, o których mowa w § 14 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia inne niż oświadczenia, o który mowa w ust. 1, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 5. Postępowanie odbywa się w języku polskim w związku, z czym wszelkie pisma, dokumenty, oświadczenia składane w trakcie postępowania między zamawiającym a wykonawcą muszą być sporządzone w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 6. Strona, która otrzymuje dokumenty lub informacje faksem lub e-mailem jest zobowiązana na żądanie strony przekazującej dokument lub informację, do niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. 7. Osoba uprawniona do kontaktów: - Stanisław Minkina e-mail: stanislaw.minkina@tarlow.pl 8. SIWZ została opublikowana na stronie: Można ją także odebrać w siedzibie Zamawiającego pok. nr 1 pierwsze piętro , w godzinach urzędowania Zamawiającego. 9. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ na zasadach określonych w art. 38 ustawy. XI. Wymagania dotyczące wadium. 1. Zamawiający nie wymaga wniesienie wadium. XII. Termin związania ofertą. 1. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert (art. 85 ust. 5 ustawy Pzp). 2. Wykonawca może przedłużyć termin związania ofertą, na czas niezbędny do zawarcia umowy, samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. . XIII. Opis sposobu przygotowania oferty. 1. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 1) Wypełniony „Formularz ofertowy” sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania - załącznik nr 2 do SIWZ, 3) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 3 do SIWZ 4) zobowiązanie innego podmiotu w zakresie zdolności technicznej i/lub* zawodowej – załącznik nr 3A do SIWZ (jeżeli dotyczy) 5) Wykaz części zamówienia, jakie będą powierzone Podwykonawcom – załącznik nr 3B do SIWZ (jeżeli dotyczy) 6) Inne wymagane dokumenty: a) pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę, w przypadku gdy ofertę podpisują osoby inne niż wymienione w wypisie z właściwego rejestru bądź innym dokumencie dopuszczającym Wykonawcę do obrotu prawnego (jeżeli dotyczy), b) pełnomocnictwo dla podmiotu występującego w postępowaniu w imieniu grupy Wykonawców (jeżeli dotyczy), 2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze, ręcznie długopisem lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę(y) upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. 3. Upoważnienie do podpisania oferty musi być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę. 4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku, o którym mowa w rozdziale IX niniejszej SIWZ, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 5. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę. 6. Treść złożonych ofert musi odpowiadać treści SIWZ. 7. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 8. Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była ponumerowana kolejnymi numerami, a cała oferta wraz z załącznikami była w trwały sposób ze sobą połączona (np.: zbindowana, zszyta uniemożliwiając jej samoistną dekompletację), oraz zawierała spis treści. 9. Poprawki lub zmiany (również przy użyciu korektora) w ofercie, powinny być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę. 10. Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie lub opakowaniu, w siedzibie Zamawiającego, w pokoju nr 4 (sekretariat pierwsze piętro) i oznakować w następujący sposób: Nadawca: Pełna nazwa i dokładny adres Wykonawcy (ulica, numer lokalu, miejscowość, numer kodu pocztowego) (dopuszcza się czytelny odcisk pieczęci) Adresat: Gmina Tarłów, ul. Rynek 2, 27-515 Tarłów Oferta na Przebudowę dróg gminnych: Przebudowa dróg gminnych:
1. „Przebudowa drogi gminnej Nr 391011 T Potoczek-Zemborzyn Kościelny 2. Przebudowa drogi gminnej Nr 391015 T Wólka Tarłowska -Tużników 3. Przebudowa drogi gminnej Nr 391048T Czekarzewice II – Nawoźna droga od km 1 + 245 do km 1 + 645 4. Przebudowa drogi gminnej Nr 391045T Ciszyca Górna – Ciszyca Dolna od km 0 + 620 do km 1 + 300
11. Oferta oraz wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne (art. 8 w zw. z art. 96 ust. 3 ustawy Pzp), z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.), jeśli Wykonawca składając ofertę zastrzegł w odniesieniu do tych informacji, że nie mogą być one udostępniane i jednocześnie wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 12. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. Brak jednoznacznego wskazania, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oznaczać będzie, że wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie niniejszego postępowania są jawne bez zastrzeżeń. 13. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie traktowane, jako bezskuteczne i skutkować będzie ich odtajnieniem. 14. Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty oraz wycofać złożoną ofertę przed upływem terminu do składania ofert: 1) w przypadku zmiany oferty, Wykonawca składa pisemne oświadczenie o wprowadzeniu zmian, określając zakres i rodzaj tych zmian, a jeżeli złożenie tego oświadczenia pociąga za sobą konieczność wymiany lub przedłożenia nowych dokumentów – Wykonawca winien dokumenty te złożyć. Powyższe oświadczenie oraz ewentualne dokumenty należy zamieścić w zamkniętym opakowaniu, zgodnie z opisem zawartym w pkt. 10, z dopiskiem „ZMIANA”. Koperty oznaczone „ZMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian, zostaną dołączone do oferty. 2) w przypadku wycofania oferty, Wykonawca składa pisemne oświadczenie, że ofertę wycofuje, umieszczone w zamkniętym opakowaniu, oznaczonym zgodnie z opisem zawartym w pkt. 10 z dopiskiem „WYCOFANIE”. Oferty wycofane nie będą otwierane. 15. Zamawiający nie przewiduje rozliczania w walutach obcych. Rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą prowadzone będą w PLN. 16. Oferta, której treść nie będzie odpowiadać treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona (art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp). Wszelkie niejasności i obiekcje dotyczące treści zapisów w SIWZ należy, zatem wyjaśnić z Zamawiającym przed terminem składania ofert w trybie przewidzianym w rozdziale X niniejszej SIWZ. Przepisy ustawy nie przewidują negocjacji warunków udzielenia zamówienia, w tym zapisów projektu umowy, po terminie otwarcia ofert. XIV. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
- najpóźniej w terminie do dnia 16.04. 2019 r. do godziny 10:00 za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1113 ze zm.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca, kuriera. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania terminu składania ofert ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania przesyłką pocztową czy kurierską. 2. Otwarcie ofert: 1) otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w sali konferencyjnej, pokój nr 6 w dniu 16.04. 2019 roku o godz. 10:15.
|