Tarłów, dn. 28.11.2018 r. ZP.271.1.1.2018
ZAPYTANIE OFERTOWE
Wójt Gminy Tarłów zaprasza do złożenia oferty na ,,ZAKUP BILETÓW MIESIĘCZNYCH UMOŻLIWIAJĄCYCH DOJAZD DZIECIOM DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TARŁOWIE I PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO W TARŁOWIE
I. ZAMAWIAJĄCY Gmina Tarłów ul. Rynek 2 27-515 Tarłów Tel. 15 8385111, fax. 15 8385120 REGON 830410020 NIP 863-15-89-182 E-MAIL: GMINA@TARLOW.PL WWW.BIP.TARLOW.PL
II. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA Postępowanie prowadzone jest na podstawie regulaminu udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 EURO
III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
IV. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA Termin wykonania zamówienia od 01.01.2019r. do 28.06.2019r. V.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. 1. Wykonawcy uczestnicząc w niniejszym postępowaniu muszą spełnić wskazane w treści ogłoszenia o zamówieniu i niniejszej siwz warunki udziału w postępowaniu.
2. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający wprowadza wymagania dotyczące spełnienia tego warunku.
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub inny dokument uprawniający do wykonywania tego rodzaju transportu.
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający wprowadza wymagania dotyczące spełnienia tego warunku. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co najmniej dwie usługi, odpowiadające wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, przy czym Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie co najmniej dwóch usług polegających na dowożeniu uczniów do szkół, a wartość każdej z nich nie może być mniejsza niż 100.000 PLN brutto oraz potwierdzi dowodami że usługi te zostały wykonane należycie. W przypadku usług, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN, należy podać wartość przeliczoną na PLN według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia w niniejszym przetargu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Warunek spełni Wykonawca, jeśli wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej sześcioma autobusami, liczącymi 40 miejsc siedzących i 1 mikrobusem co najmniej 25 miejsc siedzących. Wskazana liczba pojazdów gwarantuje dotarcie wszystkich dzieci wraz z opiekunami na zajęcia szkolne, a następnie powrót do domów. Pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia nie mogą być starsze niż 20 lat. Warunek spełni Wykonawca, jeśli wykaże że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to znaczy Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel w postaci co najmniej 7 kierowców posiadających prawo jazdy kategorii D lub D1 oraz ważne badania lekarskie, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2200).
VI. DOKUMENTY WYMAGANE OD OFERENTA: 1.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU. Wykonawcy uczestnicząc w niniejszym postępowaniu muszą spełnić wskazane w treści ogłoszenia o zamówieniu i niniejszej siwz warunki udziału w postępowaniu.
2. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający wprowadza wymagania dotyczące spełnienia tego warunku.
Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub inny dokument uprawniający do wykonywania tego rodzaju transportu.
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zamawiający nie określa wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający wprowadza wymagania dotyczące spełnienia tego warunku. Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co najmniej dwie usługi, odpowiadające wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, przy czym Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie co najmniej dwóch usług polegających na dowożeniu uczniów do szkół, a wartość każdej z nich nie może być mniejsza niż 100.000 PLN brutto oraz potwierdzi dowodami że usługi te zostały wykonane należycie. W przypadku usług, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN, należy podać wartość przeliczoną na PLN według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego z dnia publikacji ogłoszenia w niniejszym przetargu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Warunek spełni Wykonawca, jeśli wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej sześcioma autobusami, liczącymi 40 miejsc siedzących i 1 mikrobusem co najmniej 25 miejsc siedzących. Wskazana liczba pojazdów gwarantuje dotarcie wszystkich dzieci wraz z opiekunami na zajęcia szkolne, a następnie powrót do domów. Pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia nie mogą być starsze niż 20 lat. Warunek spełni Wykonawca, jeśli wykaże że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to znaczy Wykonawca musi mieć do dyspozycji odpowiednio wykwalifikowany personel w postaci co najmniej 7 kierowców posiadających prawo jazdy kategorii D lub D1 oraz ważne badania lekarskie, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2200).
5. Uwaga praktyczna. Sposób wykazania przez wykonawcę spełnienia tego warunku w niniejszym postępowaniu będzie składał się z dwóch części.
6. Na podstawie art. 25a ust 1 ustawy pzp każdy wykonawca składa do oferty oświadczenie (przykładowe rozwiązanie stanowi załącznik nr 3 do siwz), w którym zostaje złożona deklaracja o spełnieniu warunków udziału. W przypadku oferty wspólnej (art. 23 ustawy pzp - konsorcjum) oświadczenie składa co najmniej jeden z jej uczestników (ten wykonawca, który warunek udziału spełnia).
7. W trakcie badania i oceny ofert, zamawiający dokona punktacji ofert nie podlegających odrzuceniu i których wykonawcy nie podlegali wykluczeniu. Następnie na podstawie art. 26 ust 2 ustawy pzp zostanie wezwany tylko jeden wykonawca (którego oferta uzyskała największą ilość punktów) do złożenia dokumentu potwierdzającego spełnienie warunków udziału w postępowaniu (warunki udziału wskazane pkt 6.2.3.1 i 8.Dokumenty składane przez tego wykonawcę mają potwierdzać na termin ich złożenia, brak podstaw do wykluczenia i zostać złożone w terminie do 5 dni od otrzymania przez wykonawcę wezwania. Dokumenty te wszyscy wykonawcy nie muszą składać do oferty, gdyż ta czynność nie ma większego wpływu na sposób prowadzenia procedury badania i oceny ofert wskazane powyżej. W przypadku oferty wspólnej dokument potwierdzający muszą złożyć wykonawcy, którzy spełniają w/w warunki (co najmniej jeden z wykonawców lub wspólnie – jeden wykonawca warunek wskazany w pkt 6.2.3.1, drugi wykonawca warunek 6.2.3.2).
9.Wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę poprzez korzystanie z zasobów innych podmiotów (art. 22a).
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (art. 22a ust 1-2).
10. Wykonawca, który polega na zdolnościach /zasobach innych podmiotów(art. 22a ustawy pzp), musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
Etap I (na termin składania ofert). Zobowiązane to należy złożyć do oferty i podpisuje je podmiot udostępniający swoje zasoby. W treści zobowiązania należy wskazać, w jakim zakresie zostaną udostępnione zasoby w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w tym postępowaniu podać dane identyfikujące podmiot udostępniający swoje zasoby (przykładowo: adres, pełna nazwa, NIP; REGON; PESEL). Podpis pod oświadczeniem ma złożyć osoba umocowana do składania oświadczeń w imieniu danego podmiotu. Składając takie oświadczenie należy zwrócić uwagę, że w takim przypadku na wykonawcę i podmiot udostępniający zasoby na podstawie art. 22a ust 1 i 2 ustawy zostają nałożone dodatkowe obowiązki, które to zamawiający będzie wymagał w niniejszym postępowaniu i w trakcie realizacji umowy. Etap III (na wezwanie zamawiającego –art. 26 ust 2). Zamawiający będzie wymagał od wykonawcy, który złożył ofertę najkorzystniejszą (na wezwanie zamawiającego w trakcie procedury badania i oceny ofert) złożenia dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
11.Zgodnie z art. 25a ust 3 ustawy pzp wykonawca musi złożyć oświadczenie, że podmiot udostępniający swoje zasoby nie podlega wykluczeniu z postępowania. Zamawiający ocenia, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 13-22 i ust. 5 pkt 1ustawy pzp. Ocena będzie dokonana poprzez sprawdzenie w treści oferty złożonego oświadczenia o braku podstaw wykluczenia z postępowania (propozycja oświadczenia została zawarta w załączniku nr 2 do siwz).
12. Na podstawie art. 22 a ust 4 ustawy pzp podmiot udostępniający swoje zasoby będzie zobowiązany zrealizować tą część zamówienia, do realizacji których te zdolności są wymagane. Zamawiający będzie wymagać w trakcie realizacji umowy przestrzegania tego wymagania (art. 22a ust 6; art. 36 b ust. 2 ustawy pzp), łącznie z prawem do naliczenia kar umownych czy odstąpienia od umowy. Zamawiający pragnie także zwrócić uwagę, że w zapisach projektu umowy (załącznik nr 5 do siwz) zostały wprowadzone na podstawie art. 143b ust 1; ust 3 i ust. 5 ustawy pzp wymagania formalne co do akceptacji umów o podwykonawstwo przez zamawiającego.
13. Zgodnie z art. 36 b ust 1 wykonawca składając ofertę ma obowiązek wskazać, w jakiej części zamierza powierzyć realizację zamówienia podwykonawcom i podać nazwy firm. W przypadku korzystania z zasobów innego podmiotu w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu należy uwzględnić wymóg obowiązkowej realizacji danej części zamówienia przez podmiot udostępniający swoje zasoby (art. 22 a ust 4).
14. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust.1.
15. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, dotyczących spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
16. Dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawcę do oferty (art. 25a ust. 1) w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega on wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
17. Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania Wykonawca składa oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 25a ust.1 ustawy pzp, zgodnie z przykładową treścią załącznika nr 3 do siwz. W przypadku konsorcjum - oferta wspólna oświadczenia składają odrębnie wszyscy wykonawcy lub podpisują je wspólnie.
18. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 25a ust.1 ustawy pzp, zgodnie z przykładową treścią załącznika nr 4 do siwz. W przypadku konsorcjum - oferta wspólna oświadczenie składa co najmniej ten wykonawca, który spełnia warunki udziału.
19. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów (art. 22a), w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z postępowania składa oświadczenie zgodnie z przykładową treścią załącznika nr 3 do siwz.
20. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów (art. 22a), składa oświadczenie/deklarację podmiotu udostępniającego swoje zasoby wykonawcy składającemu ofertę - o udostępnieniu zasobów (należy w oświadczeniu wskazać jakie to są zasoby) w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie składa do oferty i podpisuje podmiot udostępniający swoje zasoby.
21. Oświadczenia składane przez wykonawcę po terminie składania ofert – w terminie 3 dni od dnia upublicznienia informacji „z otwarcia ofert” (art. 24 ust 11).
Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.tarlow.pl www.bip.tarlow.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 („z otwarcia ofert”), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 zgodnie z przykładową treścią załącznika nr 4 do siwz. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą który złożył ofertę nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Informacja „z otwarcia ofert” przewidziana w art. 86 ust 5 ustawy pzp będzie upubliczniona na stronie internetowej www.tarlow.pl www.bip.tarlow.pl zamawiającego w dniu otwarcia ofert.
22. Dokumenty/oświadczenia składane przez wykonawcę, którego oferta uzyskała największą ilość punktów w ocenie ofert w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z postępowania. Dokumenty są składane na wezwanie zamawiającego, gdzie w treści wezwania zamawiający zakreśli 5 dniowy termin na złożenie oświadczeń/dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału i brak podstaw do wykluczenia z postępowania. Wykonawcy mają potwierdzić tymi dokumentami, oświadczeniami spełnienie warunków i brak podstaw do wykluczenia w terminie zakreślonym w wezwaniu.
23. Oświadczenie/dokumenty składane przez wykonawcę w postępowaniu na wezwanie zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1 pkt 3 ustawy pzp – brak podstaw do wykluczenia. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 24 ust 5 ust. 1. Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art.24 ust.5 pkt 1 ustawy. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.
W przypadku oferty wspólnej (konsorcjum) dokumenty/oświadczenia składa odrębnie każdy z uczestników konsorcjum.
24. Oświadczenie/dokumenty składane przez wykonawcę w postępowaniu na wezwanie zamawiającego w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art.25 ust.1 pkt 1 ustawy pzp – spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu opisanych w treści ogłoszenia o zamówieniu i w siwz w pkt 6.2.3.
A) Licencji lub dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. B) Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Przykładowy wykaz stanowi załącznik nr 6 do siwz. C) Oświadczenie na temat wykształcenia i kwalifikacji zawodowych wykonawcy lub kadry kierowniczej wykonawcy. Przykłada treść oświadczenia określona została w załączniku nr 7do siwz. D) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Przykładowy wykaz stanowi załącznik nr 7 do siwz. E) Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Przykładowy wykaz stanowi załącznik nr 8 do siwz. F) Opisu urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy. Opis urządzeń technicznych - załącznik nr 8 do siwz. W przypadku składania oferty wspólnej (konsorcjum) dokument/oświadczenie składa co najmniej jeden z jej uczestników, który ten warunek spełnia.
25. Forma dokumentów i oświadczeń składanych w postępowaniu w związku z warunkami udziału w postępowaniu i brakiem podstaw do wykluczenia z postępowania. Dodatkowe informacje. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości mają zastosowanie przepisy ustawy pzp i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
26. Oświadczenia, o których mowa w pkt 6.3.3. siwz dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 27. Dokumenty, o których mowa w pkt 6.3.3. siwz, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 28.Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 29. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 30. Dokumenty sporządzone w języku obcym składane są wraz z tłumaczeniem na język polski. 31. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 32. Jeżeli wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 33. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1.
34.Poza dokumentami wymienionymi powyżej Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni załączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa. 35.Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
VI. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY. 1. Na ofertę składają się: 1) Wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny ze wzorem formularza oferty stanowiącym załącznik do SIWZ (w przypadku złożenia oferty bez użycia załączonego formularza, złożona oferta musi zawierać wszelkie informacje wymagane w SIWZ i wynikające z zawartości formularza oferty); 2) Oświadczenia/dokumenty wskazane w pkt. 16 SIWZ;
1.Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania Wykonawca składa oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, na podstawie art.25a ust.1 ustawy pzp, zgodnie z przykładową treścią załącznika nr 2 do siwz. W przypadku konsorcjum - oferta wspólna oświadczenia składają odrębnie wszyscy wykonawcy lub podpisują je wspólnie.
2. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 25a ust.1 ustawy pzp, zgodnie z przykładową treścią załącznika nr 3 do siwz. W przypadku konsorcjum - oferta wspólna oświadczenie składa co najmniej ten wykonawca, który spełnia warunki udziału.
3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów (art. 22a), w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z postępowania składa oświadczenie zgodnie z przykładową treścią załącznika nr 3 do siwz.
4.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów (art. 22a), składa oświadczenie/deklarację podmiotu udostępniającego swoje zasoby wykonawcy składającemu ofertę - o udostępnieniu zasobów (należy w oświadczeniu wskazać jakie to są zasoby) w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie składa do oferty i podpisuje podmiot udostępniający swoje zasoby.
3) Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile umocowanie do dokonania przedmiotowej czynności nie wynika z dokumentów rejestrowych załączonych do oferty, złożone w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni załączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa lub poświadczony za zgodność z oryginałem przez notariusza.
4) Ofertę należy przygotować według wymagań określonych w SIWZ. 5) Oferta musi być złożona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, powinna być podpisana przez osobę/y upoważnioną/e w dokumentach rejestrowych podmiotu do reprezentacji Wykonawcy lub posiadającą odpowiednie pełnomocnictwo do dokonania niniejszej czynności prawnej udzielone przez osobę/y upoważnioną/e do reprezentacji podmiotu. Wszystkie załączniki do oferty, stanowiące oświadczenia powinny być również podpisane przez upoważnionego przedstawiciela. 6) Oferta musi być podpisana zgodnie z art. 78 ustawy z dnia 23 kwietnia I964r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2017 poz. 459 tj.), czyli musi być opatrzona własnoręcznym podpisem Wykonawcy lub osoby przez niego upoważnionej. Podpis musi być czytelny, pozwalający na identyfikację osoby podpisującej ofertę. Obok złożonego nieczytelnego podpisu powinna być przystawiona pieczątka zawierająca imię i nazwisko osoby podpisującej ofertę. W sytuacji, gdy Wykonawca nie posiada pieczątki imiennej, powinien na dokumentach złożyć własnoręczny podpis, z którego jednoznacznie wynika brzmienie nazwiska umożliwiające identyfikację osoby składającej podpis. 7) Zaleca się, aby każda zawierająca jakąkolwiek treść strona oferty była podpisana lub parafowana przez osobę uprawnioną do reprezentacji. Zaleca się aby każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem itp. były parafowane przez osobę uprawnioną do reprezentacji. 8) Zaleca się ponumerowanie stron i ich spięcie w sposób uniemożliwiający przypadkowe zdekompletowanie. 9) Wykonawca powinien umieścić ofertę w zamkniętej kopercie (opakowaniu), uniemożliwiającym odczytanie zawartości bez uszkodzenia opakowania. Opakowanie winno być oznaczone nazwą (firmy) i adresem Wykonawcy, zaadresowane na adres zamawiającego:
Urząd Gminy w Tarłowie ul. Rynek 2 27-515 Tarłów I piętro, Sekretariat - pokój 4,
Oraz opisane : „Oferta na ZAKUP BILETÓW MIESIĘCZNYCH UMOŻLIWIAJĄCYCH DOJAZD DZIECIOM DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TARŁOWIE I PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO W TARŁOWIE nie otwierać przed upływem 11.12.2018 roku do godziny 10.00 (wpisać datę i godzinę otwarcia oferty).
10) W przypadku nieprawidłowego zaadresowania koperty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki lub jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu.
11) Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełniania do złożonej oferty pod warunkiem, że zamawiający otrzyma zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad, jak składana oferta tj. w kopercie odpowiednio oznakowanej napisem „ZMIANA". Koperty oznaczone „ZMIANA" zostaną otwarte przy otwieraniu oferty wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian, zostaną dołączone do oferty. 12) Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek z napisem na kopercie „WYCOFANIE". Koperty oznakowane w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności po potwierdzeniu poprawności postępowania wykonawcy oraz zgodności z danymi zamieszczonymi na kopercie wycofywanej oferty. Koperty z ofertami wycofanymi nie będą otwierane. 13) Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, może zastrzec informacje, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Wykonawca, składając ofertę zobowiązany jest wykazać wraz z przedstawieniem dowodów, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i nie mogą być udostępnianie. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy. Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, które Wykonawca pragnie zastrzec, powinny być załączone do oferty w osobnym opakowaniu, w sposób umożliwiający łatwe od niej odłączenie i opatrzone napisem: „Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa - nie udostępniać innym uczestnikom postępowania ", z zachowaniem kolejności numerowania stron oferty. 14) Uwagi dotyczące formy składanych dokumentów. 1) Wzory formularzy należy wypełnić ściśle według wskazówek określonych w SIWZ. Zamawiający nie dopuszcza dokonywania w treści załączonych formularzy zmian mających wpływ na sposób oceny złożonego oświadczenia czy dokumentu. W przypadku złożenia przez Wykonawcę własnych formularzy ich treść musi być zgodna z treścią formularzy załączonych do SIWZ. 2) Gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwość, co do jej prawdziwości , Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopi i dokumentu; 3) Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. W razie wątpliwości uznaje się, iż wersja polskojęzyczna jest wersją wiążącą. VIII. KRYTERIA WYBORU a) łączna cena oferty brutto (Cn) - 60 % b) wiek taboru, którym będzie wykonywana usługa (P) – 40 % Wzór dokonania oceny ofert: W=(Cmin/Cb x 60pkt)+ (Pb/Pmax x 40pkt)
W- ilość punktów uzyskana przez badanego Wykonawcę, którego oferta podlega ocenie, Cmin – cena najniższa podana przez Wykonawców, którzy złożyli ważne oferty, Cb- cena oferowana przez badanego wykonawcę ustalona w oparciu o wypełniony formularz oferty, Pb- suma punktów cząstkowych za wiek produkcji pojazdów uzyskana przez badanego wykonawcę, Pmax- suma punktów cząstkowych za wiek produkcji pojazdów uzyskana przez wykonawcę, który punktów cząstkowych uzyskał najwięcej. Całkowita ocena punktowa wieku taboru zostanie dokonana w skali od 0-40 punktów. Punkty cząstkowe za wiek pojazdów: Za pojazd z roku produkcji 2017-2010 - 25 punktów cząstkowych Za pojazd z roku produkcji 2009-2005 - 10 punktów cząstkowych Za pojazd z roku produkcji 2004- 1998 - 5 punktów cząstkowych
IX. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi oferentów za pośrednictwem e-maila lub faxem.
Wójt Gminy Tarłów mgr Tomasz Kamiński ………………………….. (zamawiający)
|
|
informacje udostępnił: | biptarlow |
data udostępnienia: 2018-11-29 09:44:00 | |
ostatnia modyfikacja: biptarlow 2018-11-29 09:45:01 » |